خرید ماشین در ترکیه

9مرداد1401
0 نظر
پرفروش‌ترین ماشین‌ها در ترکیه - qoneholding

برای خرید خودرو به صورت صفر باید شما کیملیک داشته باشید.

البته با پاسپورت غیر ترک هم میتوانید خودرو را خریداری کنید.

اما باید از زمان ویزای شما حداقل ۲ ماه باقی مانده باشد.

برای خرید خودرو در ترکیه اولین اقدام مراجعه به سایت کمپانی خودرو است.

در سایت کمپانی میتوانید نوع خودرو و مدل آن را ببینید و حتی بین آنها مقایسه انجام دهید.

بعد از آن با مراجعه نزدیکترین نمایندگی اقدام به گرفتن اطلاعات خودرو و گرفتن شماره حساب کنید.

بعد از پرداخت و با در دست داشتن اصل رسید پرداخت و کیملیک با مراجعه به همان نمایندگی خودرو خود را تحویل بگیرید.

لازم به ذکر است تمامی خدمات به نام زدن، بیمه و خدمات جانبی توسط کمپانی انجام میشود.

در نهایت خودرو با پلاک ترکیه به شما تحویل داده میشود.

پیشنهاد میشود برای بیمه کردن خودرو نیز در همان زمان خرید خودرو اقدام کنید.

هر فرد خارجی که در ترکیه اقامت دارد بصورت نرمال میتواند یک ماشین خریداری کند

فرقی ندارد که ماشین دست اول و نو باشد یا خودروی دست دوم که از یک شخص خارجی خریداری کرده باشد

و یا حتی میتواند خودروی خود را از کشور خودش به ترکیه بیاورد.

که اصطلاحا به آن کاپوتاژ ماشین گفته میشود

چگونه یک خارجی در ترکیه میتواند خودروی معاف از مالیات بخرد؟

هر فرد خارجی که اجازه اقامت معتبر در ترکیه را دارد میتواند یک ماشین جدید و یا دست دوم از یک خارجی دیگر خریداری کند و یا خودرو مورد نظر خود را از هر کشور خارجی وارد ترکیه کند.
این استثناء مالیات بر خودرو به این معنی است که یک خارجی می تواند از یک فروشنده مجاز بدون پرداخت مالیات ویژه مصرف (Özel TÜketim Vergisi، ÖTV) یا مالیات بر ارزش افزوده (Katma Değer Vergisi، KDV) یک خودرو جدید خریداری کند.
نکته: تنها مالیاتی که باید پرداخت شود مالیات بر جاده سالیانه (باندلر) است.
این مزایای مالیاتی رایگان فقط برای یک ماشین و یک اجازه اقامت می باشد. فقط اعضای خانواده مرتبط می توانند این ماشین را رانندگی کنند. شهروندان ترکیه اجازه این نوع خرید و یا رانندگی این خودروها را ندارند. این نوع خرید معاف از مالیات از تسهیلات دولت ترکیه برای خریداران خارجی املاک در ترکیه میباشد.
خودروهای معاف از مالیات معمولا به عنوان پلاک ابی شناخته می شوند (Mavi Plaka) و دارای شماره ثبت “MA / MZ” هستند. ثبت خودرو در “مجوز آبی” ذکر شده است و تا انتهای زمانی که در کارت اقامت ثبت شده معتبر است. اگر کارت اقامت تجدید نگردد، جریمه برای فرد مذکور در نظر گرفته می شود.

آیا خرید خودرو در ترکیه برای ایرانی‌ها امکان دارد؟

اما اکنون پس از پرداختن به تفاوت چشم‌گیر قیمت ماشین در ترکیه با قیمت ماشین در ایران، نوبت به بررسی این موضوع رسیده که آیا اساساً ایرانیان امکان خرید خودرو در ترکیه را دارند؟ به هر حال این قیمت‌ها هر قدر هم جذاب باشند، تا زمانی که از نظر قانونی امکان خرید خودرو نداشته باشید، اهمیت چندانی ندارند. در کنار مطلوب بودن قیمت ماشین در ترکیه، شرایط قانونی خرید نیز کاملاً عالی و مطلوب است. مطابق قانون کشور ترکیه قریب به اتفاق اتباع خارجی، حتی با داشتن امکان اقامت موقت کوتاه‌مدت نیز می‌توانند خودروی مدنظر خود را خریداری کنند.

پس در کنار مناسب بودن قیمت خرید ماشین در ترکیه، ایرانیان نیز برای خرید هیچ مشکلی نداشته و می‌توانند به‌سادگی این کار را انجام دهند. این در حالی است که اتباع خارجی و مهاجران در ترکیه، علاوه بر بهره‌مندی از شرایط عالی قیمت خرید ماشین در ترکیه، می‌توانند برای اولین خرید خود از تسهیلات مختلفی استفاده کنند. از جمله این تسهیلات می‌توان به معافیت‌های مالیاتی در ازای خرید اولین خودرو اشاره کرد.

قیمت ماشین‌های ارزان در ترکیه

حال با وجود درک وضعیت عالی قیمت خرید ماشین در ترکیه و فراهم بودن این امکان برای ایرانیان، اجازه دهید تا با وضوح بیشتری جزئیات ریز این پروسه را بررسی کنیم. همانطور که از عنوان این بخش پیداست، قصد داریم تا به یکی از پرتکرارترین پرسش‌های کاربران پاسخ دهیم. اغلب متقاضیان خرید ماشین در ترکیه، خواهان اطلاع از وضعیت کف بازار هستند.

اگر شما نیز قصد خرید یک ماشین ارزان دارید و به دنبال گزینه‌های نو و صفر کیلومتر هستید، ما چند پیشنهاد برای شما داریم. هرچند امکان پرداختن به تمام گزینه‌های خرید ماشین در ترکیه را نداریم اما بررسی این چند گزینه به شفاف شدن دید شما کمک شایانی می‌کند.

قیمت ماشین‌های ارزان در ترکیه - qoneholding

پرفروش‌ترین ماشین‌ها در ترکیه

در کنار ارزان‌ترین خودروهای حاضر در ترکیه، بد نیست تا برخی از پرفروش‌ترین‌ها را نیز در قالب یک لیست بررسی کنیم. همانطور که قابل مشاهده است، وضعیت قیمت خرید ماشین در ترکیه عالی است و کاملاً امیدوارکننده تلقی می‌شود؛ مخصوصاً هنگامی که قیمت خرید ماشین در ترکیه را با ایران مقایسه کنید. اما آیا از حیث فراوانی و تیراژ تولید هم وضعیت مطلوبی در بازار ترکیه وجود دارد؟ پاسخ قطعاً مثبت است.

حضور مستقیم کمپانی‌های معتبر مختلفی در بازار خودروی ترکیه، باعث شده تا در کنار مناسب بودن قیمت خرید ماشین در ترکیه، فراوانی محصولات و سهولت خرید نیز، در وضعیت بسیار مطلوبی باشد. اما اکنون لیستی از پرفروش‌ترین ماشین‌ها در ترکیه:

  • فیات مدل اجیا(Egea)
  • رنو مدل مگان (تولید 2021)
  • تویوتا مدل کرولا (تولید 2021)
  • رنو مدل کلیو (تولید 2021)
  • فورد مدل ترانزیت (نوع ون کوچک)
  • فورد مدل ترانزیت (نوع ون بزرگ)
  • فیات مدل دوبلو (تولید 2021)
  • فولکس واگن مدل پاسات (تولید 2021)
  • فیات مدل فیورینو

لیست فوق بر مبنای داده‌های بدست آمده در سال میلادی جاری ایجاد شده و تا ماه اخیر میلادی، یعنی آگوست، وضعیت رده‌بندی پرفروش‌ترین خودروهای ترکیه، به این شکل است. مناسب بودن شرایط خرید ماشین در ترکیه، باعث شده تا بسیاری از مدل‌های موفق اروپایی در این کشور نیز تقاضای بالایی داشته باشند.

پرفروش‌ترین ماشین‌ها در ترکیه - qoneholding

خرید خودرو در ترکیه برای اتباع خارجی

خرید ماشین در ترکیه برای اتباع خارجی به مراتب باصرفه تر از شهروندان کشور ترکیه می باشد و دلیل آن نیز معاف بودن اتباع خارجی مقیم در ترکیه از پرداختن مالیات می باشند. در واقع دولت ترکیه قوانینی را وضع کرده است که در آن خرید خودرو بدون مالیات در ترکیه برای اتباع خارجی به مراتب راحت تر شده است. این نکته را فراموش نکنید برای خرید ماشین باید اقامت ترکیه را داشته باشید. ولی برای خرید موتور نیازی به داشتن اقامت ترکیه ندارید و تنها باید گواهی نامه موتور را در اختیار داشته باشید.

خرید خودرو صفر به صورت مستقیم از کمپانی ها

همان طور که در بالا نیز ذکر شد در ترکیه بسیاری از شرکت ها و کمپانی های معروف دنیا نمایندگی دارند. به همین دلیل شما به راحتی می توانید به صورت مستقیم از این کمپانی ها خرید داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که شما در انتخاب مدل های خودرو هیچ محدودیتی ندارید. حتی به عنوان کسی که اقامت توریستی دارید می توانید به راحتی از هر برندی که مد نظر داشته باشید اقدام به خریداری کنید.

بعد از مراجعه حضوری و انتخاب مدل کارهای پرداخت مبلغ خودرو می رسد و سپس شما می توانید برای پلاک کردن خودرو اقدام نمایید. در بسیاری از موارد در زمانی که شما برای خرید خودرو اقدام می نمایید کارهای پلاک نیز انجام می شود در صورتی که برای پلاک باید در زمان های بعد مراجعه نمایید به شما برگه‌ای را بابت تحویل پلاک ارایه می دهند.

بر خلاف ایران پروسه به نام زدن خودرو در ترکیه به راحتی قابل انجام می باشد و در بسیاری از موارد در صورتی که شما به پروسه و قوانین ترکیه آشنایی داشته باشید بیشتر از ۲ ساعت وقت شما را نخواهد گرفت. به شما پیشنهاد می کنیم در تمامی موارد خرید و به نام زدن خودرو حتما با یک کارشناس آشنا با پروسه ترکیه مشاوره داشته باشید.

پیام بگذارید