روش اخذ سوء پیشینه در ترکیه

15مرداد1401
0 نظر
روش اخذ سوء پیشینه در ترکیه-qoneholding.com

ترکیه نزدیک ترین کشور برای ایرانیان به اروپا بوده و بسیاری آن را دروازه ای برای ورود به اروپا می دانند. این کشور اگر چه هنوز بطور رسمی جزو اتحادیه اروپا به شمار نمی آید اما اصولاً جزو قاره اروپا محسوب شده و از استاندارد زندگی بالایی دستکم در مقایسه با کشورهای همسایه اش برخوردار است.

اخذ شهروندی ترکیه یکی از روش هایی است که در سال های اخیر برای سفر به اروپا در میان ایرانیان پرطرفدار شده است. اخذ شهروندی ترکیه در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورها آسان تر بوده و در سال های اخیر آسان تر از قبل نیز شده است.

بطورکلی برای اخذ شهروندی ترکیه یا همان پاسپورت ترکیه ای روش های مختلفی وجود دارد که عمده آنها  عبارتند از؛ خرید ملک در ترکیه، ویزای کاری ترکیه، ویزای دانشجویی ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه، ازدواج با شهروند ترکیه ای. در ادامه این مطلب بطور مفصل به روش های اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری و روند و مدارک لازم برای درخواست پاسپورت ترکیه ای صحبت خواهیم کرد

در حالت عادی با ورود به ترکیه تا ۹۰ روز با استفاده از ویزای توریستی اجازه ماندن دارید. بنابراین اگر قصد ماندن کمتر از ۹۰ روز در ترکیه را دارید نیازی به هیچ کاری ندارید. اما اگر بیشتر از این مدت قصد ماندن دارید باید اجازه اقامت بگیرید. در صورتی که بیش از ۹۰ روز در ترکیه بمانید و اجازه اقامت نگرفته باشید موقع خروج از کشور از باید جریمه بپردازید.

اجازه اقامت ( مجوز اقامت ترکیه): 

این مجوز در چهارچوب قوانین بین المللی بوده که از لحاظ کنترل خارجی های مقیم و شناسایی آنها اهمیت خاصی دارد ، داشتن مجوز اقامت هر فرد در جهت نظم عمومی ، حفظ سلامت و منافع کشور ترکیه است ، اصلی ترین کاربرد مجوز اقامت برای جلوگیری از موقعیت های منفی است که شاید به وجود بیاید . هر فردی که خواهان اقامت ترکیه باشد باید مجوز اقامت دریافت نماید نه کارت کیملیک .

اجازه اقامت ( مجوز اقامت ترکیه) -qoneholding.com

سوال بوجود آمده در این لحظه ” کارت کیملیک چیست ؟ “

اتباع خارجی مستثنی داشتن این مجوز هستند ، زیرا مقررات حقوقی در قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی به شماره قانون ۵۶۸۳ برای سفر واقامت اتباع خارجی در کشور ترکیه گنجانده شده است . درخواست اجازه اقامت با مدارک مورد نیاز و داشتن شرایط درخواستی نوع اجازه اقامت تنظیم می شود .

 

کارت کیملیک :

مدرک رسمی هویتی ( کارت شناسایی ) جمهوری ترکیه است که دارنده آن ثابت می کند شهروند کشور ترکیه بوده و دارای شناسه در دفاتر ثبت احوال ترکیه هستند . طبق قانون اساسی ، هر شهروندی که در ترکیه متولد می شود باید در زمان تولد ثبت نام نموده و کارت شناسایی رسمی برای وی صادر شود . این کارت مشابه کارت شناسایی اتحادیه اروپا است که توسط وزارت کشور ترکیه برای شهروندان صادر می شود .
از مزیت های اصلی و شاخص این کارت می توان گفت دولت از ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰ ، این کارت را به عنوان گواهی نامه رانندگی در نظر گرفته و در آینده نزدیک نیز به عنوان بلیط اتوبوس و کارت بانکی استفاده خواهد شد

کارت کیملیک-qoneholding.com

انواع اجازه اقامت:

اجازه اقامت کوتاه مدت:

برای افرادی است که با شهروند ترکیه ازدواج نکرده اند و کمتر از ۸ سال در ترکیه بوده‌اند. اگر بار اول است که اقدام می‌کنید اجازه اقامت شما نهایتاً یکساله و اگر اجازه اقامتتان را تمدید می‌کنید نهایتاً دوساله خواهد بود.

 

اجازه اقامت طولانی مدت:‌

برای کسانی است که با شهروند ترکیه ازدواج نکرده اند و حداقل ۸ سال در ترکیه بوده‌اند. مدت اعتبار آن نامحدود است.

 

اجازه اقامت خانوادگی:

برای افرادی است که با شهروند ترکیه ازدواج کرده‌اند یا افراد صغیری که کفیل آن‌ها شهروند ترکیه است.

 

اجازه اقامت دانشجویی:

برای افرادی که در یکی از مقاطع دانشگاهی از کاردانی تا دکترا در یک یاز دانشگاه‌های ترکیه مشغول به تحصیل هستند. نهایت اعتبار آن برای بار اول سه ساله است

جهت تهیه گواهی سوء پیشینه ۲ راه وجود دارد که می‌توانید این گواهی را تهیه و به اداره درخواست کننده آن تحویل نمایید:

اولین راه دریافت گواهی‌نامه سوء پیشینه مراجعه به کشور ایران و شهر مورد نظر و درخواست سوء پیشینه از دفاتر پلیس ۱۰+ می‌باشد که بعد از تهیه و تأیید کنسولگری ترکیه در ایران به اداره مربوطه تحویل داده خواهد شد.

شیوه دوم دریافت گواهی‌نامه سوء پیشینه مراجعه به کنسولگری یا سفارت ایران در ترکیه یا استانبول می‌باشد که قبل از آن باید در سامانه تاک وزارت امور خارجه ثبت نام و بعد از تکمیل کردن اطلاعات درخواستی و ثبت و دریافت کد رهگیری در روز مقرر شده سفارت یا کنسولگری به همراه مدارک لازم مانند پاسپورت و درخواست اداره درخواست کننده سوء پیشینه به کنسولگری مراجعه و بعد از انگشت نگاری با پرداخت هزینه که به یورو می‌باشد اقدام به درخواست و تهیه گواهی سوء پیشینه نمایید. بنا بر زمان درخواست شما و تعداد درخواست‌های این گواهی مدت زمان آن مشخص می‌گردد بعضاً در بعضی از تایم ‌ها در برخی از سال‌های خاص که اداره مهاجرت ترکیه برای دریافت این گواهی پافشاری می‌کرده است زمان صدور این گواهی تا ۱ ماه هم زمان برده است.

جهت تهیه گواهی سوء پیشینه ۲ راه وجود دارد که می‌توانید این گواهی را تهیه و به اداره درخواست کننده آن تحویل نمایید-qoneholding.com

مزایای اخذ اقامت موقت ترکیه چیست ؟

  • امکان زندگی بیشتر از مدت زمان ویزای توریستی ( سه ماه ) و تردد راحت در زمان ورود و خروج به ترکیه
  • امکان بازگشایی حساب بانکی بین­المللی
  • امکان ثبت شرکت و انجام معاملات در قالب این شرکت و تجارت آزاد با دنیا بدون شرایط تحریم
  • در صورت داشتن اقامت ، امکان استخدام در شرکتی را به طور رسمی خواهید داشت
  • تسهیل در اخذ ویزای کشور های عضو اتحادیه اروپا ( شین گن )
  • امکان استفاده رایگان از تسهیلات پزشک محله با ثبت نام با کارت اقامت خود

مزایای اخذ اقامت موقت ترکیه چیست ؟-qoneholding.com

مزایای اخذ اقامت دائم ترکیه چیست ؟

علاوه بر موارد فوق امکانات ذیل نیز در زمره موارد فوق میباشد:

  • امکان سفر به 77 کشور بدون ویزا ، 42 کشور در هنگام ورود ویزا تعلق خواهد گرفت و دسترسی راحت تر به 26 کشور اروپایی عضو (شین گن)
  • عدم اجبار به سکونت دائم بر خلاف برخی کشور ها پس اعطای شهروندی
  • عدم نیاز به نشان دادن رسمی دارایی ها و اموال شخصی
  • عدم نیاز به پرداخت مالیات به اموال و دارایی های که از خارج از کشور به ترکیه منتقل میکنید
  • حق استفاده از امکانات پزشکی و درمانی همچون دیگر شهروندان
  • امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی ترکیه
  • حق شرکت در همه انتخابات سیاسی و اجتماعی
  • امکان گرفتن بورسیه برای طی مدارج درسی بالاتر
  • امکان افتتاح حساب های تجاری و اخذ انواع وام های مسکن، خرید خودرو و …

 

صدور گواهی عدم سوءپیشینه به دو صورت:

الف) الکترونیکی با مراجعه به سامانه https://mikhak.mfa.gov.ir

ب) تکمیل فرم مربوطه به صورت دستی انجام می شود.

صدور گواهی عدم سوءپیشینه به دو صورت-qoneholding.com

صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور به چه صورت می باشد؟

هموطنان مقیم خارج از کشور برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می توانند به دو روش زیر اقدام نمایند:

الف) اقدام از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور:
متقاضی ابتدا در سامانه میخک ثبت نام نموده و پس از تکمیل فرم و آپلود عکس پرسنلی و مدارک مورد نیاز و دریافت کد رهگیری با در دست داشتن اصل مدارک و کد رهگیری به نمایندگی انتخاب شده در هنگام ثبت نام، برای انگشت نگاری الکترونیک مراجعه نموده و پس از انجام کار و پرداخت تعرفه های کنسولی، مامور مربوطه مدارک را از طریق سامانه میخک مستقیما به پلیس بین الملل ناجا ارسال می نماید

ب) مراجعه حضوری به مراکز ذی صلاح در داخل کشور:
متقاضی با در دست داشتن مدارک لازم از جمله شناسنامه، کارت ملی و عکس با مراجعه حضوری به یکی از مراکز پلیس 10+ در داخل کشور و انجام انگشت نگاری الکترونیکی اقدام به درخواست گواهی عدم سوء پیشینه می نماید

پیام بگذارید