مهاجرت به ترکیه( مزایا و معایب )

3تیر1401
0 نظر
مهاجرت به ترکیه( مزایا و معایب )

مهاجرت به ترکیه( مزایا و معایب )

مهاجرت به ترکیه

ترکیه کشوری بزرگ و چند وجهی است. این کشور غرق در نور آفتاب با نمایی از تلفیق دریا و کوه و دشت های نمکی است. این کشور که میان دو قاره قرار دارد و داشتن فرهنگی تلفیقی از شرق و غرب برای آن غیر عادی نخواهد بود. همه ی این ها مزایای کوچکی است که توانسته مهاجران زیادی را از سرتاسر دنیا در این کشور گرد هم بیاورد.

کیفیت زندگی در ترکیه از نظر استاندارد های زیادی بالا بوده و صرف زمان برای زندگی خصوصی، خدمات بهداشتی و آموزشی در این کشور در سطوح بسیار بالایی قرار دارند. 62 درصد از کارگرانی که از کشورهای مختلف به ترکیه آمده اند اعلام کرده اند که کیفیت زندگی آن ها نسبت به کشور خودشان بهبود یافته است. 52 درصد از همین افراد نیز گفته اند که زمان بیشتری را بر روی سرگرمی ها، خانواده و شغل خود پیدا می کنند. 55 درصد از آن ها می گویند که می توانند خواسته های خود مانند ماشین و خانه را راحت تر می توانند تامین کنند و 69 درصد می گویند که احساس امنیت بیشتری را دارند.

توسط بررسی هایی که انجام شده ترکیه هفتمین کشور جهان برای کار و زندگی است.

مزایای زندگی در ترکیه

  • آب و هوا

اگر شماهم علاقه مند به هوای معتدل و پاییز و زمستان های نرم و بدون سوز و سرمای زیاد هستید و ترجیح می دهید تابستان های کوتاه تر و بهار و پاییز های بلند تری داشته باشید بهتر است به ترکیه سفر کنید. این کشور دارای چندین منطقه آب‌و‌هواییست. تابستان‌های فوق‌العاده که افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند. ترکیه کشوری 4 فصل است. حتی در زمستان و روزهای سرد نیز می‌توان لذت برد و به تفریح پرداخت.

  • بهداشت و درمان

در ترکیه، دولت دسترسی آسان و سریع به خدمات بهداشتی را برای شهروندان فراهم می‌کند. پشتیبانی پزشکی در هر سایتی در دسترس است. در این زمینه رشته‌های زیادی مانند چشم‌پزشکی، داخلی، زنان‌و‌زایمان و جراحی عمومی وجود‌ دارد.

علاوه بر این ها در این کشور هزینه های درمان و عمل جراحی کاملا مقرون به صرفه بوده و قیمت دارو نسبت به کشور های مختلف کمتر هستند.

  • تحصیلات تکمیلی در ترکیه

ترکیه دارای آموزش در سطح بالایی بوده و با آخرین تکنولوژی های روز دنیا ارائه می شود. دانشگاه های ترکیه در دنیا معتبر هستند. به ‌این ‌ترتیب هر دانش ‌آموزی می ‌تواند با آماده‌ شدن برای زندگی ‌و‌ حرفه، زندگی موفقی را آغاز کند. دانشگاه ‌ها دارای برنامه‌ های دیپلم با اعتبار بین ‌المللی هستند و در این ‌زمینه، بسیاری از دانشجویان خارجی هر ساله ترکیه را انتخاب می کنند.

در ترکیه دانشگاه های خصوصی و دولتی بسیاری وجود دارد. در این میان برای دانشجویان کانون های دانشجویی ، فعالیت های هنری و فعالیت های دانشجویی در هر دانشگاهی دیده می شود و می توان به کتابخانه های غنی در ترکیه که به روی دانش آموزان این کشور باز است اشاره نمود. بنابراین، دانش‌آموزان می‌توانند زندگی خود را به عنوان افرادی که به تمام معنا از نظر اجتماعی- فرهنگی بزرگ‌ شده‌ اند آغاز کنند.

  • مهمان نوازی مردم ترکیه

ترک ها مهمان نواز هستند و با وجود دین اسلام که در بین آن هاست می توان احساس غربت کمتری را در میان آن ها کرد. زندگی در ترکیه احساس نسبت به آمریکا و اروپا احساس غریبی کمتری را برای ما به همراه دارد. اگر کمی زبان ترکی را بلد باشید به راحتی می توانید با آن ها ارتباط گرفته و در میانشان روزهای خوبی را سپری کنید.

مهاجرت به ترکیه( مزایا و معایب )

  • امکان افتتاح حساب بین‌المللی

یکی دیگر از مزایای زندگی در ترکیه امکان افتتاح حساب بین المللی می باشد. بانکداری ترکیه برعکس بانکداری ما به شرکت‌های بانکی بزرگ متصل است. شما با زندگی در ترکیه از طریق یکی از بانک‌های معروف از یک مستر کارت معتبر و به نام و چند ساله برخوردار شوید.

  • هزینه پایین زندگی در ترکیه

یکی دیگر از مزایای زندگی در ترکیه برای ساکنان این کشور پایین بود میزان هزینه ها ی زندگی و استاندارد های مطلوب می باشد.

  • حمل ‌و نقل ‌ترکیه

از مزایای زندگی در ترکیه می توان به سیستم حمل و نقل درون شهری و برون شهری این کشور اشاره کرد. حالا چرا این مورد جزء مزایای زندگی در ترکیه به حساب می‌آید؟  در پاسخ باید گفت استانبول اندازه‌ و مساحتش دو برابر تهران است. به همین خاطر حمل و نقل برای شما از انواع ریل و ترولی و مترو و اتوبوس و کشتی و تاکسی فرودگاه بین المللی و پروازهای هوایی رفت و‌آمد راحت و سریع و ارزان را فراهم شده است.

  • ترکیه در مسیر توسعه

استانبول که به‌عنوان یک کلان شهر و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود، در بین 3 شهر بزرگ ترکیه قرار دارد. حتی بنا بر وسعت و جمعیت برخی آن را به عنوان پایتخت می‌شناسند و استانبول و زیبایی‌ هایش از مزایای زندگی در ترکیه حساب می‌آید.

معایب زندگی در ترکیه

  • زبان

یکی از مشکلاتی که ممکن است مسافران خارجی و کسانی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند با آن مواجه شوند، مسئله زبان است. در واقع علیرغم توانایی  صحبت کردن با زبان انگلیسی در خصوص مردمی که با صنعت گردشگری در ارتباطند، اکثر مردم ترکیه توانایی و تمایل صحبت کردن به این زبان را ندارند. این موضوع می‌تواند برای کسانی که قصد زندگی در این کشور را دارند ایجاد مشکل کند.

  • عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی توسط مردم محلی

در ترکیه اغلب مردم محلی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده و ممکن است برای سایرین مشکلاتی را ایجاد نمایند.

  • تنوع غذایی محدود

در ترکیه نسبت به کشور خوش خوراکی مثل ایران از تنوع غذایی بسیار کمی برخوردار است.

  • قیمت بالای الکل

بخاطر سیاست های این کشور قیمت الکل در ترکیه نسبت به کشورهای همتای خودش بسیار بالاتر است.

جمع بندی

مهاجرت و زندگی در ترکیه دارای مزایا و معایب بسیاری است. قبل از اینکه برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید، بهتر است در مورد شرایط زندگی، کار و فاکتورهای اقتصادی و درمانی ترکیه اطلاعات دقیق و کاملی کسب کنید و یا اقامت موقت این کشور را برای بررسی شرایط زندگی در ترکیه دریافت کنید. جهت دریافت مشاوره در زمینه ی مهاجرت به ترکیه می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پیام بگذارید