سوالات بسیار مهم که قبل از مهاجرت به خارج از کشور باید از خود بپرسید

11مرداد1401
0 نظر
سوالات بسیار مهم که قبل از مهاجرت به خارج از کشور باید از خود بپرسید-qoneholding.com

مهاجرت به خارج از کشور در دهه های گذشته رایج شده است. سفر یا زندگی در خارج از کشور بسیار راحت تر از گذشته است. اما این بدان معنا نیست که انجام آن در عمل آسان است. این هنوز یک تغییر قابل توجه است و ارزش دارد ابتدا درباره این تصمیم بزرگ فکر کنید. قبل از بستن چمدان، در ادامه سوالات بسیار مهم که قبل از مهاجرت به خارج از کشور باید از خود بپرسید را به شما ارائه می دهیم:

·       چرا می خواهم به خارج از کشور مهاجرت کنم؟

این سوال اول است زیرا مهم ترین است. آیا دلایل خود را برای مهاجرت به خارج از کشور در ذهن دارید؟ از این تجربه چه انتظاری دارید؟

برای بسیاری از مردم این حرکت مربوط به سفر است – دیدن مکان‌های جدید، ملاقات با افراد جدید، داشتن تجربیات جدید. می تواند مربوط به استقلال هم باشد. وقتی وارد کشور جدیدی می‌شوید، اغلب لازم است از نو شروع کنید و راه جدیدی برای زندگی بسازید، حتی اگر با دوستان یا خانواده در حال حرکت هستید.

شغل نیز دلیل بزرگی برای بسیاری از افراد است. فرصت های کاری به طور مداوم در سطح جهانی برای صنایع مختلف در حال افزایش و کاهش است.

·       کدام کشور برای زندگی رضایت بخش تر است؟

کشور و حتی شهری که انتخاب می کنید، لازم است جایی باشد که به شما اجازه دهد سبک زندگی مورد نظر خود را داشته باشید. دانستن اولویت های شما کلیدی است. اگر شهری پرجنب‌وجوش با فستیوال‌های بزرگ موسیقی و کلوپ‌های شبانه می‌خواهید، رفتن به یک دهکده آرام در کنار ساحل بهترین انتخاب برای شما نیست. فرهنگ و آداب و رسوم مکان های مختلف نیز به طرز شگفت انگیزی متفاوت است، گاهی اوقات به روش های کوچکی که ممکن است فکرش را نکنید.

یک راه خوب برای تشخیص اینکه کدام کشور را می خواهید امتحان کنید، بررسی آنلاین است. به دنبال تجربیاتی باشید که مهاجران و مسافران در کشورهای مختلف داشته اند. در جایی تحقیق کنید که بتوانید کارهایی را که برایتان مهم هستند انجام دهید.

این درست است که شما ممکن است تا زمانی که مهاجرت نکنید واقعا ندانید که آیا کشوری مناسب است یا خیر. گاهی اوقات مکان ها آن چیزی نیستند که انتظار دارید. مهاجرت ممکن است یک اتفاق خوب، بد یا فقط یک چالش باشد. اما شما می توانید آمادگی پیدا  کنید. و اگر اتفاقات درست نشد و رضایت نداشتید، قادر هستید آنجا را ترک کنید.

کدام کشور برای زندگی رضایت بخش تر است؟-qoneholding.com

·       چه نوع کاری می توانم پیدا کنم؟

برخی از افراد ممکن است به طور خاص برای حرفه خود مهاجرت کنند. بررسی کنید که در کجا به چه نوع کاری در دسترس است. برخی کشورها هستند که کمبود مهارت دارند. اگر تجربه مناسبی دارید، گرفتن شغل (و ویزا) ممکن است مشکل ساز باشد. برخی از صنایع مانند مهمان‌نوازی نیز گردش مالی بالایی دارند و ممکن است کار برای شما راحت‌تر باشد. اما در بسیاری از کشورها، یافتن کار حتی برای مردم محلی چالش برانگیز است.

بسیاری از مردم سعی می کنند قبل از مهاجرت، کار خود را تضمین کنند. این امر امنیت مالی را فراهم می سازد. کارفرمای شما همچنین ممکن است بتواند در مورد ویزا، اقامت و مشاوره در مورد استقرار کمک کند. با این حال، احتمالا افراد بیشتری در هنگام ورود به دنبال کار می گردند. آژانس‌های موقت و استخدام کمک بزرگی برای این کار هستند، به خصوص اگر فقط به کار نیاز دارید تا زمانی که کاری در زمینه کاری خود پیدا کنید.

·       گزینه های ویزا چیست؟

ویزاهای زیادی هستندد. همه آنها محدودیت ها و شرایط واجد شرایط متفاوتی دارند. آنها بین کشورها و برای ملیت های مختلف متفاوت هستند. ویزای کاری یکی از سخت ترین ویزاها است.

به وب‌سایت دولتی کشوری که قصد مهاجرت به ان را دارید، نگاهی بیندازید و ببینید آنها چه چیزی برای ارائه دارند. اگر زیر 30 یا 35 سال دارید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای کاری باشید که به شما امکان می دهد یک الی دو سال تمام وقت کار کنید. اگر تجربه کاری در زمینه ای با کمبود مهارت دارید، ممکن است بتوانید براساس مجموعه مهارت خود وارد شوید. ویزای اسپانسر نیز در اکثر کشورها موجود است.

·       زندگی در خارج از کشور چگونه است؟

کشور جدید، فرهنگ متفاوت. موارد بزرگی مانند آداب و رسوم، قوانین و زبان هستند. جزئیات کمی مانند نحوه عملکرد حمل و نقل عمومی و نوع غذایی که می توانید تهیه کنید وجود دارد. همه چیز برای ایجاد تجربه شما از زندگی در خارج از کشور انجام می شود.

حتی در مکان هایی که به یک زبان صحبت می کنند و فرهنگ مشابهی دارند، احتمالا شوک فرهنگی را تجربه خواهید کرد. هنوز یک مکان جدید با رویکردی جدید نسبت به زندگی است. مردم آنجا چگونه زندگی می کنند؟ آیا این همان سبک زندگی است که شما می خواهید؟ برخی از تحقیقات آنلاین می تواند کمک کند.

محیط و آب و هوا نیز تغییری در سبک زندگی شما ایجاد می کند. آب و هوا، چشم انداز، و حتی زیرساخت ها بخشی از تجربه هستند.

زندگی در خارج از کشور چگونه است؟-qoneholding.com

·       هزینه زندگی من چقدر خواهد بود؟

فراموش نکنید که هزینه های زندگی روزمره در کشورها و شهرها به طور قابل توجهی متفاوت است! حقوق یا دستمزد شغل، غذا، اجاره خانه، سرگرمی و حمل و نقل همگی در برنامه ریزی برای مهاجرت به خارج از کشور مهم هستند. پیشنهاد می کنیم برای بررسی و مقایسه هزینه های زندگی به وب سایت ما مراجعه کنید.

·       آیا خانواده مستقیم من تحت تاثیر مهاجرت من به خارج از کشور قرار می گیرند؟

اگر مجرد هستید جای نگرانی ندارید. اگر در یک رابطه هستید یا خانواده دارید، موارد بیشتری وجود دارد که لازم است در نظر بگیرید. آیا آنها از این ایده حمایت می کنند؟ اگر بچه های بزرگ دارید، قطعا برای آنها مهم است که بفهمند چرا می خواهید حرکت کنید.

·       موانع بیرونی برای مهاجرت به خارج از کشور چیست؟ چگونه برنامه ریزی کنم که با آنها برخورد کنم؟

موانع بیرونی می تواند شامل پول، ویزا، مجوز کار، مدرک تحصیلی و غیره باشد که لازم است به خوبی شناسایی شوند. هر چقدر هم که دشوار به نظر برسد، برای مقابله با موانع برنامه ریزی کنید. به افرادی فکر کنید که می توانند به شما کمک کنند و با آنها تماس بگیرید. یک برنامه مشخص، با گام های کوچک و پیوسته تهیه کنید و با مرحله ای که امکان پذیر است شروع کنید.

·       موانع داخلی چطور؟

اگرچه بسیاری از شما ممکن است فکر کنید که اگر با موانع بیرونی موجود کنار بیایید، کارتان تمام شده است، اما اغلب اینطور نیست. موانع داخلی می توانند بسیار قدرتمندتر از موانع خارجی باشند.

به تمام افکار و باورهای منفی که شما را از حرکت باز داشته اند فکر کنید. اگر احساس می کنید که پچ پچ منفی مانع از مهاجرت شما به خارج از کشور می شود، وقت آن رسیده است که با آن مقابله کنید. تمام باورهای منفی را یادداشت کنید و برای هر یک از آنها دو سوال زیر را از خود بپرسید: بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست و چگونه می توانم با آن کنار بیایم؟ همچنین به همه دلایل مثبتی که می‌خواهید مهاجرت کنید و همه موقعیت‌های دشوار زندگی گذشته‌تان فکر کنید و چگونه توانسته‌اید آنها را برگردانید.

·       مهاجرت کنیم یا نه؟

مهاجرت کنیم یا نه؟-qoneholding.com

زمان و شرایط هرگز عالی نخواهد بود، پس منتظر آن نباشید. مهمترین مورد این است که این چیزی است که واقعا می خواهید، آن را با خانواده خود در میان بگذارید، برنامه درستی را در نظر بگیرید، حامیان مناسب را دور خود جمع کنید، از مشاورین مربوط به امور مهاجرتی کمک بگیرید و روی طرز فکر مثبت خود کار کنید.

اکنون که این سوالات را از خود پرسیدید، درک بهتری خواهید داشت از کاری که می خواهید انجام دهید و اینکه آیا مهاجرت به خارج از کشور واقعا برای شما مناسب است، و آیا کشوری که انتخاب کرده اید با ارزش های اصلی شما همسو است یا خیر. مهاجرت به خارج از کشور تصمیم بزرگی است، اما اگر رویای شماست و آماده هستید، آن را انجام دهید!

پیام بگذارید