راه های سرمایه گذاری در ترکیه و مزایای آنها

4مرداد1401
0 نظر
بهترین راه های سرمایه گذاری در ترکیه و مزایای آنها-qoneholding.com

اقتصاد رو به رشد ترکیه، اهمیت ژئواستراتژیک و پتانسیل بی نظیر ترکیه، آن را به مکانی جذاب برای سرمایه‎گذاران بین المللی در طیف گسترده ای از صنایع تبدیل کرده است. دلایل اصلی عبارتند از: رشد اقتصادی، بازارهای داخلی و دسترسی راحت، موقعیت استراتژیک، نیروی کار بسیار ماهر با هزینه کمتر، فرآیندهای اصلاحات مداوم، حرفه‌ای بودن و باز بودن در کسب‌ وکارها، مشوق‌های سودمند، اکوسیستم تحقیق و توسعه مفید و فرصت‌های عالی در چندین زمینه که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

بهترین راه های سرمایه گذاری در ترکیه و مزایای آنها-qoneholding.com

بهترین گزینه سرمایه گذاری برای خارجی ها در ترکیه که دارای بازدهی بالایی است و به عنوان سودآورترین سرمایه گذاری شناخته می شود عبارتند از:

1.سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

اگر می خواهید هوشمندانه سرمایه گذاری کنید و سودآوری سرمایه گذاری با بازدهی بالا را دریافت کنید، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات بسیار مهم است. ترکیه حق شهروندی را با خرید املاک و مستغلات در استانبول به قیمت بیش از 400,000  دلار به خارجی‎ها ارائه می دهد که باعث افزایش فروش املاک و مسکن در این کشور است. همچنین با خرید ملک زیر این قیمت می توانید اجازه اقامت ترکیه را دریافت نمایید و بدون نیاز به ویزا به ترکیه بیایید.

قیمت حدودی هر متر خانه در ترکیه براساس درجه بندی شهرها بین 10 الی 30 میلیون تومان است. به عبارتی قیمت یک خانه صد متری در استانبول حدود 3 میلیارد تومان است. شما می توانید دو الی سه آپارتمان بخرید و آنها را اجاره دهید. به خصوص در شهرهایی مانند استانبول، بدروم، موغلا (فتحیه) و آنتالیا اجاره بها بالاست بنابراین بازده سرمایه گذاری بالایی خواهید داشت.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات-qoneholding.com

2.فناوری اطلاعات و تکنولوژی

ترکیه در سال های اخیر اهمیت زیادی به تحقیق و IT می دهد. بسیاری از دانشگاه های ترکیه دارای بخش فناوری هستند و این بخش ها فرآیند سرمایه گذاری را برای ورود سرمایه گذاران به این بخش تسهیل می سازند.

ترکیه در موقعیت بسیار سودمندی قرار دارد، به ویژه برای سرمایه گذارانی که می خواهند در توسعه نرم افزار، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و الکترونیک سرمایه گذاری کنند.

3.بورس اوراق بهادار استانبول(BİST)

بازار بورس استانبول بازاری است که در آن معاملات از طریق کارگزار انجام می شود. برای موفقیت در این بازار، صبر، تجربه، دانش و چند استراتژی مهم مورد نیاز است. سرمایه گذاری و جمع آوری اطلاعات در زمینه های متعدد و چندین شرکت در بازار سهام در نوسان بسیار مهم است. بازار بورس استانبول به طور مکرر دچار نوسان می شود. اما، با حرکات درست، بازار بورس استانبول بازده بالایی را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

4.فارکس – بازار ارز

فارکس از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در ترکیه براساس ارزهای خارجی است. برای معامله در بازار فارکس در کارگزاری مورد نظر خود حساب باز کنید.

فارکس با ارائه مهارت های خوب تجزیه و تحلیل بازار و اطلاعات دقیق به سرمایه گذاران، سود بالایی ایجاد می‎کند. مقدار پول سرمایه گذاری شده و اهرم مهم ترین فاکتور برای فارکس است.

فارکس - بازار ارز-qoneholding.com

5.صنعت نساجی و پوشاک ترکیه – بهترین برندهای ترکیه

صنعت نساجی و پوشاک ترکیه دارای مزایای زیادی است: مزیت کیفیت ارائه شده، غنی بودن مواد اولیه، برآورده شدن الزامات خاص، انعطاف پذیری و موقعیت ترکیه در ارتباط با تقاضای زیاد اروپا و خاورمیانه. به همین دلیل است که بازار نساجی همیشه برای سرمایه گذاران پر جنب و جوش و جذاب است.

6.انرژی و منابع طبیعی

بخش انرژی برای تمام فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ترکیه بسیار مهم است. در این زمینه، این بخش با ارائه طرح های تشویقی گسترده به سرمایه‌گذاران انرژی و منابع طبیعی، علاقه ترکیه را به این حوزه نشان می‌دهد. در سال 2020 حدود 2 میلیارد دلار در بخش انرژی سرمایه گذاری شده است.

کسانی که قصد سرمایه گذاری بزرگ در ترکیه در زمینه انرژی هیدروالکتریک، انرژی بادی، انرژی خورشیدی، گاز طبیعی و انرژی زیستی دارند، می توانند از آفرهای زیر بهره مند شوند.

  • معافیت مالیات بر ارزش افزوده
  • معافیت گمرکی
  • 40% تخفیف مالیاتی
  • حق بیمه تامین اجتماعی کارفرما (7 سال)
  • پشتیبانی سود (حداکثر 700000 لیر ترکیه)

7.محیط زیست و بازیافت

گام های مهمی برای رفع ویرانی ناشی از صنعتی شدن و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و گرم شدن کره زمین برداشته می شود که بخش محیط زیست و بازیافت را قابل توجه تر و جالب تر می سازد.

این واقعیت که ترکیه هنوز در مرحله مذاکره برای پیوستن به اتحادیه اروپا است و توافقنامه کیوتو را امضا کرده است نشان می دهد که این موضوع چقدر برای این کشور مهم است.

8.بخش بهداشت – از منابع مهم درآمد ترکیه

از آنجایی که در ده سال گذشته تحولات قابل توجهی در بخش سلامت مشاهده می شود، ترکیه در کانون توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. رشد سریع جمعیت در نتیجه اقتصاد در حال توسعه منجر به هزینه‎های بالایی در بخش سلامت شده است. به همین دلیل توجه در مراکز درمانی، پلی کلینیک ها و بیمارستان ها افزایش یافته و این وضعیت توجه سرمایه گذاران بالقوه را برای سرمایه گذاری بزرگ در ترکیه جلب کرده است. به ویژه، سرمایه گذاران خارجی از نزدیک به بخش بهداشت ترکیه علاقه مند هستند، زیرا قادر هستند به خدمات با کیفیت بالا با قیمت های مناسب دسترسی داشته باشند. سرمایه گذاری در بخش سلامت بسیار سودآور است و یکی از منابع مهم درآمد ترکیه است.

9.گردشگری

گردشگری در ترکیه بخش مهمی از اقتصاد این کشور است. ترکیه با مناطق تاریخی و طبیعی تحت حفاظت یونسکو و سواحل متعدد با پرچم آبی، منطقه توریستی بزرگی در جهان است. سالانه صدها هزار گردشگر که به این کشور می آیند. بخش گردشگری، یکی از بخش‌های مهم در ترکیه، با حمایت سرمایه‌گذاران خارجی در حال قوی‌تر شدن است.

مهمترین سواحل از سواحل دریای اژه شروع می شوند و در نزدیکی آنتالیا در دریای مدیترانه ختم می شوند. بدروم، چسمه، فتحیه، مارماریس، کوش آداسی، آلانیا مقاصد مهمی برای تعطیلات هستند.

گردشگری-qoneholding.com

10.سرمایه گذاری طلا و نقره در ترکیه

فلزات گرانبها به عنوان جواهرات با استانداردهای با کیفیت شناخته می شوند. این دلیلی است که افراد معمولا با اتکا به ساختار محکم و قابل اعتماد آنها در این معادن سرمایه گذاری می کنند. سرمایه گذاری فلزات گرانبها با ریسک پایین عملکرد ثابتی را در اقتصاد جهانی نشان می دهد. داشتن تجربه و دانش در این بخش یکی از موضوعات مهم در سرمایه گذاری است. طلا همیشه در رتبه بندی سرمایه گذاری جایگاه اول را به خود اختصاص می دهد.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

· موقعیت استراتژی اقتصاد قوی در حال توسعه

ترکیه نقش خود را به عنوان پل طبیعی بین آسیا و اروپا ایفا می کند. هر دو قاره نیز بر فرهنگ التقاطی آن تاثیر می گذارند. استانبول برای ارائه دسترسی استراتژیک به تمام بازارهای کلیدی در این مناطق کلیدی است. استانبول هفتمین شهر اروپاست که بیشترین سرمایه گذاری در آن انجام می شود.

·اقتصاد قوی در حال توسعه

اقتصاد در حال توسعه ترکیه، آن را به مقصدی جذاب برای بسیاری از سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. این کشور تولید ناخالص داخلی خود را بین سال‌های 2002 الی 2018 سه برابر نمود، از 231 میلیارد دلار به 784 میلیارد دلار، که آینده روشن امیدوارکننده‌ای را برای کشوری نشان می‌دهد که دارای آن چیزی است که در زمره کشورهای جهان است. سریعترین رشد اقتصادی در جهان

·جامعه کارآفرینی قوی

ترکیه، به ویژه استانبول، دارای جامعه کارآفرینی قوی از کارگزاران و بنیانگذاران استارت آپ است. این نشان می‎دهد که فرصت های بی شماری برای مشارکت و شبکه سازی وجود دارد.

·مشوق های سرمایه گذاری خارجی

هدف دولت ترکیه تشویق همه سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، مزایای مالیاتی و کسرهای زیادی را برای سرمایه‌گذاران خارجی اعمال کرده است.

·زیرساخت توسعه یافته

ترکیه دارای یکی از بهترین زیرساخت های بسیار توسعه یافته در منطقه، در زمینه های حمل و نقل، مخابرات و انرژی است که مسیرهای مستقیمی به بسیاری از کشورهای اروپایی دارد.

کلام آخر

ترکیه کشوری زیبا و منحصر به فرد است که مملو از تاریخ، فرهنگ و میراث است. ترکیه فرصت های سرمایه گذاری زیادی را برای سرمایه گذاران در سراسر جهان ارائه می دهد. وقتی به سرمایه گذاری در خاک ترکیه فکر می کنید، مطمئنا با مزایای بسیاری دیگر روبرو خواهید شد. جدای از آن، همیشه لازم است نوع گزینه های سرمایه گذاری موجود را بررسی کنید تا گزینه ای را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد.

پیام بگذارید