اردوغان: به کاهش نرخ سود ادامه می‌دهیم

17خرداد1401
0 نظر

رئیس جمهور ترکیه گفت که دولت نرخ سود را افزایش نداده و به کاهش آن ادامه خواهد داد.

آنکارا/ خبرگزاری آناتولی

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی اظهاراتی پس از نشست کابینه دولت در مجتمع بش‌تپه آنکارا اعلام کرد: «دولت‌مان نرخ سود را افزایش نمی‌دهد، برعکس به کاهش نرخ سود ادامه می‌دهیم. در حال اجرای برنامه اقتصادی مبتنی بر رشد از طریق سرمایه‌گذاری، اشتغال، تولید، صادرات و تولید مازاد هستیم».

اردوغان در ادامه گفت: «بزرگترین حساسیت ما حفظ اشتغال، جبران ضرر و زیان درآمدها و با جلوگیری از فرصت طلبان ممانعت از تحمیل بار دائمی بر دوش مردم‌ ماست. با تشویق به تولید محصولاتی که قیمت آن‌ها به طور غیرقابل توجیه در حال افزایش است و همچنین تسهیل عرضه آن‌ها، بازی محتکران را برهم خواهیم زد».

وی همچنین درباره برنامه‌های اقتصادی دولت تصریح کرد: در حال راه اندازی یک بسته جدید 15 میلیارد لیره‌ای برای افرادی که از نظر اقتصادی ضعیف بوده و از برنامه‌های موجود بی‌بهره‌اند، هستیم.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: «در ابتدای سال وضعیت همه کارمندان مطابق با آخرین وضعیت اقتصادی بررسی و از احقاق حقوق آنها اطمینان حاصل خواهد شد. از سال آینده تمامی 5.3 میلیون کارمند دولت از جمله کارکنان بخش خدماتی از اصلاحات بهره‌مند خواهند شد. تصمیم گرفتیم تا شاخص‌های اضافی تمام کارمندان دولتی خود را 600 امتیاز افزایش دهیم».

پیام بگذارید